What’s in my bag

Oooooh wat vind ik dat toch altijd een geweldige tag bij andere bloggers! Lekker digitaal rondneuzen in andermans tas. Echt interessant om te zien wat mensen allemaal dagelijks met zich meeslepen. Daarom leek het me leuk om daar zelf ook een post over te maken!

Aangezien ik gek op lijstjes ben heb ik ook een lijstje met de ideale tas-inhoud. Die staat voor in mijn agenda en eens in de zoveel tijd of wanneer ik van tas wissel pak ik dat lijstje erbij. Ik heb nu dan ook die ideale tas-inhoud gefotografeerd en zal die ook omschrijven, wie weet maak ik later nog eens posts over wat er op dat moment in mijn tas rondzwerft, zonder het van te voren te sorteren (beware), hihi.

Daar komtie dan! Mijn ideale tas-inhoud!


(Ik zie net dat ik vergeten ben mijn flesje water erbij te zetten.. Zo ideaal issie dus niet. Maargoed, het komt in de buurt.)

Momenteel wandel ik rond met deze tas van Invito, dus dat is dat kleine stukje tas wat je ziet.

Visitekaartjes – Die heb ik natuurlijk altijd bij me, je weet maar nooit wanneer je de kans krijgt om er een aan iemand te geven. Ik heb er altijd ongeveer 5 of 6 bij me.
Zonnebril – Mijn ogen zijn heel gevoelig voor licht, dus als het ook maar een béétje helder of zonnig weer is, heb ik mijn zonnebril nodig. Zeker tijdens het autorijden. Deze is van de H&M.
Pennen – Daarvan heb ik er altijd wel een paar in mijn tas slingeren.
Créme –  Deze heerlijk grote pot van Nivea draag ik altijd bij me. Deze creme is ideaal voor droge plekjes, bijvoorbeeld voor je ellebogen of je handen.
Vaseline – Deze twee blikjes vaseline heb ik altijd bij me. De gele beschermt tegen de zon dus die gebruik ik vooral in de zomer, die roze geeft een sheer roze tintje. Fijn als je er iets opgemaakter uit wil zien, maar geen zin hebt in lippenstift of gloss.
Dagcréme – Ik vind het fijn om altijd een klein potje of tubetje dagcréme bij me te hebben. Dit is trouwens een tubetje van Clinique, een erg fijne créme. Dan hoef ik als ik ergens anders blijf slapen bijvoorbeeld geen aparte toilettas mee te nemen. Dat geldt dus ook voor de andere verzorgingsproducten:
Pincet – Soms kijk je ergens in een spiegel en zie je ineens een verdwaalde wenkbrauwhaar… ;)
Wimperkruller – Altijd fijn om bij me te hebben.
Oogpotlood – Als ik ergens anders slaap of thuis weinig tijd had om me op te maken, vind ik het fijn als ik ergens onderweg of tussendoor nog even gauw een dun lijntje boven mijn oog kan zetten. Deze is van Essence geloof ik.
Mini-mascara – Ook van Clinique, een hele fijne mascara! Ook handig om waar dan ook even mijn make-up bij te werken.
Concealer – van Myléne. Ik heb een wijnvlek op mijn gezicht dus het is altijd fijn om deze bij me te hebben. Als hij dan erg opvalt kan ik hem een beetje wegwerken.
Blush- en oogschaduwpaletje – Dit paletje is ook van Clinique, en er zit een mooie roze blush in en 2 kleuren oogschaduw, licht en midden donker, allemaal hele zachte en subtiele tinten. Er zitten ook een kwast, een applicator én een spiegeltje in! Ideaal dus.
Lippenbalsem – van Yes To Carrots, geur/smaak: meloen. Ontzettend lekker smaakje en verzorgt mijn lippen erg goed.
Lipgloss – Van Catrice. Heel sheer oranjerood, subtiel zichtbaar.
Lippenstift / balsem – Deze stick is van Gosh, ik geloof dat ze nu uit de collectie gehaald zijn helaas. Het is een soort verzorgende balsem lippenstift, in een knalrode kleur. ‘Kiss’, heetie. Voor als ik zin heb om te knallen.
Parfum – Degene die je hier ziet is een jasmijn parfum van The Body Shop. Één van mijn meest favoriete geuren.

Pfeww ik heb eigenlijk veel verzorgingsproducten en make-up bij me! Maar aangezien ik regelmatig ergens anders slaap dan thuis (bij mijn ouders, bij vrienden), vind ik het makkelijk om dit altijd bij me te hebben zodat ik geen extra toilettas mee hoef te slepen. Gelukkig wegen al die producten niet zo veel.

Verder hebben we dan nog mijn:

Portemonnee – Nouja, dat hoef ik niet uit te leggen natuurlijk.
Telefoon – Idem dito, die gaat gewoon óveral mee naar toe. De oplader dus ook, haha.
iPod – Daar ben ik mee vergroeid en getrouwd, ik kan niet zonder dat ding. Hij heeft zelfs een naam: Jacques d’iPod. Heel gezellig.
Agenda – Die gebruik ik ook als notitieboek, aangezien het een hele grote is met een dag per pagina. Was maar 3 euro bij Kruidvat! Echt een koopje, en hij ziet er nog leuk uit ook.
iPad – Die gaat bijna overal mee naartoe. Als ik zeker weet dat ik hem niet ga gebruiken op de plek waar ik heenga blijft hij thuis, maar het is gewoon heel handig om bij me te hebben.

En het enige dat overblijft zijn mijn sleutels en mijn autopapieren (die zijn niet te zien op de foto).

Een hoop spullen, maar ik hou dan ook van grote tassen. Als ik eens een keer met een kleinere tas rondloop skip ik de spullen die ik niet écht nodig heb. (En dat zijn er nogal wat, haha)

Waarmee lopen jullie allemaal dagelijks te zeulen?

  1. Femke

    Geweldig! Ik draag dat alles – minus de iPad mee in m’n veeul kleinere guess-tover-tas. Lees: bijna niet op te tillen, mannen denken dat ik er bakstenen mee vervoer ;).
    Maaaaar wat ik wilde zeggen: uit welk jaar stamt de Jacques d’iPod? Als het 2005/2006 is (zo te zien), heeft Apple een vervangingsprogramma! Google ff op ipod apple vervangingsprogramma.. Love, fem

    • Mariët Mons

      Haha ja dat krijg ik ook regelmatig te horen: “Draag jij bakstenen mee ofzo?”
      Maar die iPod is vrij nieuw, heb hem nog niet zo lang. Het is wél het oude model, die classic met 160GB geheugen.
      Maar ik zal even googelen op dat programma! Thanks!

Geef een reactie

