What I’m reading

 

Jep, een grote hobby van mij is lezen. Ik lees heel veel en meestal ben ik in een paar boeken tegelijk bezig. Ik heb boeken waar ik regelmatig doorheen blader, boeken die ik elke dag inkijk, boeken waar ik steeds een klein stukje van lees, boeken met inhoud die ik echt wil leren en boeken die ik in één ruk uitlees.

Hier een overzichtje van de boeken waar ik momenteel in bezig ben!

 

14.000 things to be happy about – Barbara Ann Kipfer
Dit is zo’n boek waar ik heel regelmatig in kijk. Elke pagina staat gewoonweg vól met lijstjes leuke dingen.
Heerlijk om zo nu en dan in te bladeren en te denken; Ohja! Dat is echt iets om blij van te worden!

Nu ik dood zal gaan – Randy Pausch
Dit boek is nu mijn leesboek. De titel klinkt nogal depressief, maar het is een enorm hoopvol, inspirerend boek. Randy Pausch is inmiddels overleden aan alvleesklierkanker, maar in zijn laatste maanden heeft hij een hele inspirerende ‘Last Lecture’ gegeven. Deze had ik gezien op youtube en vandaar dat ik dit boek heb gekocht. Echt een aanrader om die lezing te bekijken trouwens! Er is ook een kort filmpje waar Randy bij Oprah in de show is, als je geen zin hebt in een lezing van anderhalf uur.

Happinez serie Wereldreligies Islam en Boeddhisme
Deze twee boeken wil ik bestuderen. Ik heb ze beiden al globaal doorgelezen, maar ik wil de inhoud echt onthouden. Mijn interesse gaat enorm uit naar cultuur, religie, spiritualiteit, dus deze boeken zijn daar heel geschikt voor. Het zijn een soort handboeken met alle belangrijke basis informatie rondom een bepaalde wereldreligie. Dit zijn de enige twee delen die op dit moment verschenen zijn, maar er komen er nog meer. Naast de interessante inhoud zijn ze ook erg mooi vormgegeven en bevatten ze prachtige foto’s; helemaal goed.

( Hier kun je de 10 minuten durende speech van Randy Pausch bij Oprah bekijken )

    • Mariët Mons

      Ja hij is erg leuk! Heb hem ooit een keer in een opwelling gekocht (zoals bijna al mijn boeken, hihi), en heb er nog geen moment spijt van. Hij is heel simpel, en er staan soms ook dingen in waarvan je denkt: ehh, juist. Of dingen waarvan ik in de eerste instantie niet eens snap wat ze ermee bedoelen, maar al met al is het een heel ‘gezellig’ boek!

  1. BookGoddess

    Die laatste twee lijkt me wel erg interessant.
    En van Randy Paush heb ik inderdaad over gehoord, maar wist niet dat er een boek van uit was.

    • Mariët Mons

      Ja die zijn zeker interessant! Happinez heeft veel leuke boeken, ook leuk om cadeau te doen aan iemand. Ik wist inderdaad ook niet dat er een boek uit was, maar ik werd zo geïnspireerd door zijn lezing! Die is echt een aanrader!

    • Mariët Mons

      Dat is een goed idee inderdaad, het boek eerst even goed lezen. The Help is mij wel eens aangeraden door iemand, maar ik heb nog zóveel op mijn to read lijstje staan!! Voordat ik daar doorheen ben zijn we een halfjaar verder, haha.

Geef een reactie

