Een goed bereikbaar paradijs

Terwijl ik mijn W.I.C. Marrakech vervang voor Essie Jelly Apple, schoenen poets, spullen klaarleg voor vanavond (Premiere Zonder Jou), maak ik tussendoor graag even tijd om jullie kennis te laten maken met een klein stukje paradijs op aarde. In mijn eerdere post Quote liet ik al 1 foto zien, maar vandaag zal ik er wat meer over vertellen!

Begin oktober zat ik bij mijn moeder op de bank, het arme mens had haar pols gebroken! Een aantal dagen later zou zij eigenlijk met mijn vader vertrekken naar Portugal, maar dat was ze nu aan het annuleren. Helaas kon ze alleen de vliegtickets annuleren, het appartement niet. Dus zegt ze ineens doodleuk tegen mij: “Heb jij geen zin om een weekje naar Portugal te gaan?”

Nou ehh… Even nadenken hoor… Ehh… JAAAHAAAA!  Natuurlijk!

Binnen anderhalf uur was het geregeld. Ik had een vriendin gebeld, die kon (wat een geluk!) vrij krijgen van haar werk en goedkope tickets waren zo gevonden. Toen drong het ineens tot me door; over een paar dagen zit ik in Portugal!

Voor de tijd van het jaar was het een heerlijke week, we hebben in totaal zo’n 3 wolkjes voorbij zien drijven en hadden elke dag een temperatuur van rond de 30˚, helemaal top!

Eenmaal aangekomen in Carvoeiro zijn we gelijk in de buurt rond gaan wandelen en buiten het feit dat het stadje, met al zijn leuke winkeltjes, op loopafstand was, ontdekten we ook Praia do Paraiso. (De naam alleen al, ik droom gelijk weg…) Wat een betoverend stukje van de wereld. Letterlijk een paradijs.

Het is een inham tussen de enorme grote, bergachtige rotsen, met een heel klein strandje met meerdere ‘verdiepingen’ en een paar grotten erbij. Bij vloed komt het water tot de bovenste verdieping en blijft er maar een klein stukje strand over waar je kunt zitten, bij eb is het strand ineens een heel stuk groter en komt er een stuk platte rotsen bloot te liggen waar allemaal poeltjes in zitten. Je moet een lange, kronkelende trap af om op het strandje te komen, maar eenmaal beneden waan je je op een onbewoond eiland.

En dan nu de foto’s! Ze staan kriskras door elkaar maar ik zal bij elke foto iets vertellen zodat het een beetje duidelijk is.😉

Helaas had ik mijn goede camera niet bij me, maar alleen een kleine compactcamera. De foto’s zijn dus niet van de allerbeste kwaliteit, maar zodra je ze ziet vergeet je dat vast helemaal. ^^

Bij Praia konden we heerlijk de zonsondergang meemaken. Op en rondom Praia heb je uitzicht op zowel de opkomst als ondergang. Heerlijk.

Hier sta ik op de bergen rondom Praia, we hadden de wekker heel vroeg gezet om vanaf deze berg de maan onder zien te gaan en de zon op te zien komen.

Achter mij zie je Carvoeiro, waarboven de zon op komt.

Heerlijk, warmte, ondergaande zon, een rustige branding… Wat wil je nog meer?

In Carvoeiro kun je echt té leuk shoppen. Er zijn allemaal superschattige winkeltjes vól met leuke spulletjes en kleding. Deze broek (en nog een soortgelijke) en tas heb ik daar gekocht. Ik ben echt helemaal verliefd op deze broek. Je kan ‘m lang dragen of een beetje optrekken zoals ik op deze foto heb gedaan.

Deze had ik in de Quote post ook al laten zien, en toen vertelde ik dat links van mij de zee was en rechts van mij het strand.

Hier zie je het poeltje waar ik dus op de rand zit op de foto hierboven. Bij eb ligt dat poeltje daar echt precies goed. Het water is lekker warm, stilstaand… Net een natuurlijk bad waar je in kunt zitten. Helemaal geweldig.

En het leuke is dat naast je de zee gewoon lekker doorraast, terwijl jij daar heel rustig zit. Één van de fijnste plekjes op aarde, zeker tijdens ondergaande zon. Heel romantisch ook om met je lover naartoe te gaan!

Op het randje van de ‘bergen’, met uitzicht over Praia. Het lijkt niet zo hoog maar dat is het wel! Hier wil je niet naar beneden vallen, haha.

Eigenlijk ben ik best wel een watje dus voor deze foto ben ik een paar seconden zo dicht bij de rand gaan zitten en daarna gelijk weer terug geklauterd!

Uitzicht over Carvoeiro, waar ook een mooi strand bij zit, Praia do Carvoeiro. Maar lang niet zo mooi als Paraiso!

Hier is het ergens tussen eb en vloed in, en kun je zien dat dan die platte rotsen met de poeltjes erin helemaal onder water staan. Bij volle vloed is het water zo hoog dat je daar gewoon overheen zwemt en amper de grond kan raken met je voeten!

Lieve Evelien op de bovenste strandlaag.

De bergrotsen vanaf beneden gezien. Bij ondergaande zon kleurt het helemaal knal oranje om je heen, heel gaaf om te zien.

Need I say something? Zo mooi.

I love Portugal!!!!

I’m on top of the world! Haha zo voelt het wel als je daar staat…

Zo gaaf hoe ver je hier om je heen kunt kijken.

Met Eef samen door de zee banjeren.

Lief vriendinnetje, als je dit leest: Ik heb enorm genoten met jou! Wanneer gaan we de rest van de wereld onveilig maken?

Met deze foto ben ik erg blij, mooie omgeving natuurlijk, maar mijn tattoos staan er ook mooi op!

Maansondergang. Is weer eens wat anders dan zonsondergang, hihi.

Dit uitzicht hoop ik heel gauw weer te hebben!

Zo, genoeg fotospam. Bonaire was altijd mijn favoriete vakantieland, maar Portugal is op een gedeelde eerste plaats gekomen. Wát een heerlijk land, met leuke mensen, een mooie taal en geweldige winkeltjes! En ook heel belangrijk: het is hartstikke betaalbaar en makkelijk bereikbaar! Dat is met Bonaire wel anders..😉

Echt een aanrader om naartoe te gaan, of het nou alleen is, met vrienden of met je lover; het is geweldig. En kun je nagaan, ik heb nog maar een klein stukje gezien! Er is nog zoveel meer moois in Portugal. Dit is zeker niet de enige en laatste keer dat ik er geweest ben.

    • Mariët Mons

      Ja het was echt een geluksweek hoor. De lokale bevolking daar zei ook; bizar hoe mooi het nu nog is. Normaal is het echt niet meer zo warm en zonnig rond die tijd. Twee weken na onze terugkomst ongeveer heeft het zelfs zo gestormd dat het vliegveld van Faro (waar wij op vlogen) ingestort was. Heel bizar.

Geef een reactie

