Tattoo Love

Een andere plek die ik erg gaaf vind voor een tattoo is bovenop of aan de voorkant van je schouder / bij je sleutelbeen.

Vooral een mooie tekst, één strakke zin. Het geeft zo’n mooie lijn in je lichaam, ik vind het heel vrouwelijk.

Deze tekst en dit lettertype vind ik ook erg mooi. Ik vind het wat hebben dat je goed moet kijken om het  te kunnen lezen (of ben ik gewoon slecht in het ontcijferen van dit ‘handschrift’? hihi).

Hoewel ik niet van rozen hou, vind ik deze tattoo wel heel mooi. Toch heb ik ‘m vooral opgeslagen voor de tekst. Hoe en waar die staat vind ik erg mooi, zonder rozen had ik hem denk ik nog mooier gevonden.

Dan krijg je zoiets… En deze vind ik zó mooi. Voor degenen die het niet kunnen lezen:
May God have mercy on our dirty little hearts.

Zouden jullie dit doen? Zo’n tattoo is lastig te verbergen, zeker als je, zoals ik, gek bent op shirtjes met open schouders. Voor mij is ’t zeker een plek die ik overweeg!

  1. john

    nee, nee, nee.
    Een tekst is veel te expliciet. En kan door de context van de tijd een heel andere lading krijgen. Denk maar aan iemand die zijn zoon Adolf noemde voordat Hitler bekend was. Die spiritiuele teksten spreken ju nu aan, maar garanderen dat je over 30 jaar anders tegen aankijkt kun je gewoon niet. Net als mensen die de naam van hun geliefden tatoeëren.
    En even heel persoonlijk, wat is er leuk aan een tekst die zegt dat wij mensen “dirty little hearts” hebben? Het mensenhart is groots en geneigd tot liefde.

    • Mariët Mons

      Zoals ik in de post ook zeg gaat ’t me vooral om de plek. Zelf ben ik momenteel niet van plan om nog een tekst op mijn lijf te laten zetten. Er staan 2 tattoos in de planning, maar geen van beiden is een tekst. Ben het roerend met je eens dat namen (en teksten) heel specifiek zijn en dus veel risico qua spijt krijgen etc. (Daar heb ik uitgebreider over geschreven in een eerdere post over tattoos) maar aan de andere kant; het is heel persoonlijk. Ik heb een tekst op mijn linker pols staan en dat is er eentje die ik nooit zat zal raken. En zelfs áls er een moment komt waarop ik een andere tekst als levensmotto adopteer betekent dat niet dat ik de eerdere tekst niet meer wil zien. Spijt kun je altijd krijgen, ook van plaatjes, ook daarover kan je mening veranderen… Maargoed, misschien leuk om mijn andere post over tattoos ook eens te lezen! Het blijft heel persoonlijk, dat sowieso.

Geef een reactie

